|
|
 Moderator
Innmeldt: 19.10.2009 Innlegg: 478
Til toppen
|
Dette er tråden for å dele siste nytt innen musikkverdenen. Tips om kommende plater, DVD'er osv. tar vi i mot med åpne armer her.Speaking of, etter litt research har jeg kommet fram til en liste som får munnen til å vanne, og hårene på skrukken til å reise seg som nåler. 2011 har så langt vært et glimrende musikkår, og det ser ut til at vi har et like bra halvår i vente som det første: AugustVader - Welcome to the Morbid Reich (12/8)Chimaira - The Age of Hell (16/8)YOB - Atma (16/8)Blood Red Throne - Brutalitarian Regime (23/8)Anterior - Echoes of the Fallen (26/8)Arkona - Slovo (26/8)Edguy - Age of the Joker (29/8)Red Hot Chili Peppers - I'm With You (30/8)SeptemberSaviours - Death's Procession (6/9)Einherjer - Norrøn (9/9)Anthrax - Worship Music (12/9)Dream Theater - A Dramatic Turn of Events (13/9)Wolves in the Throne Room - Celestial Lineage (13/9)Primus - Green Naugahyde (13/9)Opeth - Heritage (20/9)Evile - Five Serpent's Teeth (26/9)Machine Head - Unto the Locust (27/9)Mastodon - The Hunter (27/9)Rwake - Rest (27/9)Warbringer - Worlds Torn Asunder (27/9)Jane's Addiction - The Great Escape Artist (27/9)Sebastian Bach - Kicking and Screaming (27/9)OktoberBlotted Science - The Animation of Entomology EP (4/10)Ellers surrer det mange rykter, men uten satt utgivelselsdato, tar jeg dem ikke med her. Slik sparer vi oss selv for en smertelig lang ventetid. Og om du tenker "Øyh! Her mangler jo både ditt og datt!", så er det bare til å gå berserk på tastaturet og fylle inn disse hullene.
|
|
Innmeldt: 13.08.2011 Innlegg: 3
Til toppen
|
Casiokids - Aabenbaringen over aaskammen, 30. September.
Spoiler (klikk for å vise) Sauer er allrighte dyr
|
|

Innmeldt: 26.01.2009 Innlegg: 42
Til toppen
|
Her har vi en sammensetning jeg ikke så komme!  Men, jeg kan vel komme med et løfte om at denne blir omtalt i Øresus etter hvert! Lulu
Rock 'n' Roll
|
|

Innmeldt: 09.08.2009 Innlegg: 211
Til toppen
|
Så den forsåvidt ikke komme selv, men overraskelsen satt ikke i lenge. De siste Metallica-utgivelsene etter Load har vært relativt stusslige i mine ører. Enda flere vil sikkert si etter black album, og andre igjen sier etter "...and justice for all", men det er nok en gjengs oppfatning at Metallica har tapt seg litt siden glansdagene. Jeg synes forsåvidt utgivelser som S&M og Garage inc viser litt vilje til å prøve ting som er litt annerledes og uventet. For ikke å si "some kind of monster", så kan jo kynikerne spekulere i om det er vilje til å prøve nye kunstneriske uttrykk eller nye måter å tjene penger på. Med fare for å plassere meg selv i den siste gruppe dog, så ser jeg jo for meg at både Metallica og Lou Reed har mistet litt oppmerksomhet de siste årene, selv om begge fortsatt har blodfans. Å prøve og appellere til begge to, er kanskje ikke det dummeste.
|
|
 Moderator
Til toppen
|
|
|
 Moderator
Til toppen
|
Litt sent ute, men her er første singelen fra det kommende Dream Theater albumet 'A Dramatic Turn of Events': Dream Theater - On the Backs of Angelshttp://www.youtube.com/watch?v=oasnbzEMV08&ob=av2eDet høres ganske bra ut. Ikke altfor egosentrisk og latterlig teknisk, slik det fort ble på de siste albumene. Det virker også som om de har funnet en verdig arvtaker bak trommesettet. Dette kan bli bra!
|
|

Innmeldt: 26.01.2009 Innlegg: 34
Til toppen
|
Man kan høre smakebiter fra den nye Primus-skiva på Amazon nå.
"Når Majoren taler, lytter man." - Gammelt jungelord.
|
|
Innmeldt: 11.09.2011 Innlegg: 2
Til toppen
|
Man kan legge til "I Thought The World Was Listening. 1997-2011" av Damian Wilson som kommer ut 28 oktober http://www.damian-wilson.net/new_album.htmlhttp://www.youtube.com/user/DamianWilsonOfficial
|
|

Innmeldt: 28.09.2009 Innlegg: 45
Til toppen
|
[Major_Skalle wrote:]Man kan høre smakebiter fra den nye Primus-skiva på Amazon nå. Man skal visst kunne streame alle sangene på South Park sin facebook-side, også. Dessuten ligger vel de fleste på youtube (av varierende kvalitet) ettersom at Primus har spilt mange av dem på diverse konserter allerede. Gleder meg veldig! Fikk vite at CDen ble "shipped" i går
Spoiler (klikk for å vise) Spoiler (klikk for å vise) Spoiler (klikk for å vise) Spoiler (klikk for å vise) Spoiler (klikk for å vise) Spoiler (klikk for å vise) Her har vi det gøy, ja!
|
|

Innmeldt: 28.09.2009 Innlegg: 45
Til toppen
|
Da er Green Naugahyde her!  Dukket opp i Spotify i dag (?). Hør Green Naugahyde her!Det jeg har hørt så langt høres bra ut Forresten: Hvordan er det med dobbelposting? Er det bedre at jeg endrer det forrige innlegget?
Spoiler (klikk for å vise) Spoiler (klikk for å vise) Spoiler (klikk for å vise) Spoiler (klikk for å vise) Spoiler (klikk for å vise) Spoiler (klikk for å vise) Her har vi det gøy, ja!
|
|

Innmeldt: 15.10.2010 Innlegg: 110
Til toppen
|
Alice Cooper har akkurat kommet med ett nytt album, "Welcome 2 The Nightmare".
Høres rimelig bra ut i mine ører..
Je syns trækkspell er fint je, så lenge je slæpp å høre på det sjøl
|
|

Innmeldt: 22.05.2009 Innlegg: 36
Til toppen
|
Lamb Of God kommer med nytt album i 2012.
Du skal ikke fikse noe som fungerer.
|
|
 Moderator
Til toppen
|
Hehey! Syns ikke 'Wrath' var sååå fæl som folk skal ha det til, men de har en tendens til å velge de verste låtene som singler (se f.eks. 'Redneck' fra 'Sacrament'), forstå det den som kan. Jeg gleder meg i hvert fall!
|
|
 Moderator
Til toppen
|
[Roar wrote:]Her har vi en sammensetning jeg ikke så komme!  Men, jeg kan vel komme med et løfte om at denne blir omtalt i Øresus etter hvert! Lulu Første smakebit av albumet er nå tilgjengelig via SoundCloud, og må si at dette er noe av det verste mølet jeg har hørt på evigheter. Jeg har hatt respekt for Metallica, selv gjennom Load, Reload og S&M perioden, men dette uinspirerte, halvhjertede forsøket på musikk er bare latterlig. Utgivelsesdatoen er satt til 31. oktober, men for både Metallica, Lou Reed og fansen sin del, burde de kanskje vurdere å skrinlegge hele prosjektet og aldri gi ut albumet...
|
|
 Moderator
Til toppen
|
En liten oppdatering av listen, nå som litt tid har passert siden sist: OktoberSkeletonwitch - Forever Abomination (7/10)Black Cobra - Invernal (11/10)Nile - Worship the Animal EP (11/10)Sólstafir - Svartir Sandar (14/10)Insomnium . One For Sorrow (17/10)Black Tusk - Set the Dial (25/10)Elder - Dead Roots Stirring (25/10)Giant Squid - Cenotes (26/10)NovemberIllogicist - The Unconsciousness of Living (1/11)Krisiun - The Great Execution (1/11)Megadeth - Th1rt3en (1/11)Esoteric - Paragon of Dissonance (11/11)Cynic - Carbon-Based Anatomy (15/11)Kan også nevne disse, som nettopp har kommet ut: Pain of Salvation - Road Salt 2 Redemption - This Mortal Coil Myrath - Tales of the Sands Jeg har sikkert oversett noen, og det er der dere kommer inn. Fyr løs!
|
|

Innmeldt: 22.05.2009 Innlegg: 36
Til toppen
|
Nå er det neste albumet til Lamb of God fått en offisiell utgivelsesdato. 24 Januar 2012. Gleder meg til dette kommer. for smakebit av albumet http://www.lamb-of-god.com/
Du skal ikke fikse noe som fungerer.
|
|

Innmeldt: 09.02.2011 Innlegg: 229
Til toppen
|
Nightwish har kommet med ny skive, Storytime, noen som har hørt den? http://www.youtube.com/watch?v=09MTDBb8qro
|
|

Innmeldt: 04.02.2009 Innlegg: 25
Til toppen
|
[Snublefot wrote:]Nightwish har kommet med ny skive, Storytime, noen som har hørt den?
http://nightwish.com/en/imaginaerum/news
Away, away, away in time Every dream's a journey away Away, away to a home away from care Everywhere is just a journey away
|
|

Innmeldt: 05.02.2009 Innlegg: 7
Til toppen
|
|
|

Innmeldt: 09.08.2009 Innlegg: 211
Til toppen
|
Myrkgrav klarer forhåpentligvis å få ut sitt album i løpet av året. Forteljinger frå FinnefjerdingenDet er kanskje lov å håpe at Wintersun klarer å ferdigstille albumet sitt snart også. Nå har de laget t-skjortet og begynt å spille en del sanger live også.
|
|
|
Du må være innlogget for å kunne svare på innlegg.
|
|