|
|
Innmeldt: 15.09.2011 Innlegg: 1
Til toppen
|
Jeg elsker live-album. Det er noe med kraften fra publikum og magien som oppstår når bandet har en perfekt kveld.
Del dine favoritter her, slik at vi andre kan få glede av tipsene dine.
Min desiderte live-favoritt er: Iced Earth - Alive in Athens (3-disc, 1999).
Jeg anbefaler det ikke bare som det beste live-albumet, men også som en inngangsportal til Iced Earth, hvis du ikke har hørt dem før. Det er sjelden at live-album bør få æren av å være det aller første man hører av et band, men dette fortjener det absolutt. Musikkmessig liker jeg å si at Iced Earth er en god blanding mellom Iron Maiden og Metallica... Episk powerthrash. ;)
Alt er perfekt på dette albumet, men jeg må trekke fram Matt Barlow som en av de aller, aller beste metal-vokalistene som noensinne har eksistert. Det er kun en mann som kanskje kan være i nærheten av hans perfekte blanding av patos og teknikk, nemlig Bruce Dickinson. Da passer det vel bra at James Hetfield er den som kommer nærmest Jon Schaffer på rytmeøks. :)
Check it out, og fortell hva du synes. Kom også med din egen live-favoritt.
Edit: Selv om albumet fortjener gjennomlytting, kan det kanskje være på sin plass med noen låtanbefalinger...
Pure Evil - Dante's Inferno - Travel In Stygian - Iced Earth - The Coming Curse ---- Nei, se til hel... te til å hør hele albumet. ;)
|
|

Innmeldt: 09.02.2011 Innlegg: 231
Til toppen
|
Minst en av disse blir spilt iløpet av uka, enten som album eller som dvd :)
Iron maiden - Rock in Rio Iron maiden - Live after death Rammstein - Live aus Berlin Nightwish - End of an era AC/DC - Live at River Plate Scorpions - World wide live
Kan faktisk ikke huske å ha spilt ett live album utenom disse :)
|
|

Innmeldt: 05.05.2010 Innlegg: 15
Til toppen
|
Så sett me øve til synth- og gothavdelinga: Mine live-favorittskirver: Terminal Choice - Burried a-live Apoptygma Berzerk - Imagine theres no Lennon
Leser du virkelig dette? Er det også slik at du sitter i grøfta og skriver ned registreringsnummer på biler også?
|
|
 Moderator
Innmeldt: 19.10.2009 Innlegg: 484
Til toppen
|
Både Iced Earth og Iron Maiden har mye bra på liveplatene. 'Live After Death' er nok en soleklar favoritt. Syns også at Quo Vadis sin 'Defiant Indoctrination' og 'For Those Aboot to Rock' av Strapping Young Lad er fantastiske.
|
|

Innmeldt: 26.11.2010 Innlegg: 89
Til toppen
|
Liveplata jeg har hørt absolutt flest ganger er nok Live On St. Patrick's Day (Dropkick Murphys), med Tested (Bad Religion) på en god andreplass.
Kaptein Skandinavia har talt.
|
|

Innmeldt: 23.06.2009 Innlegg: 15
Til toppen
|
Min favoritt blir "A Show of Hands" og "Exit Stage Left" fra Rush
Andre favoritter er: Iron Maiden - Live at Ullevi Muse - Haarp Pink Floyd - P.U.L.S.E Pink Floyd - Delicate Sound of Thunder AC/DC - If You Want Blood You've Got It Queen - Live in Montreal Rainbow - On Stage
Ta deg en bolle!!
|
|

Innmeldt: 15.10.2010 Innlegg: 110
Til toppen
|
Status Quo - Live! Status Quo - Live Alive Quo
Ellers er det jo diverse sanger som er bedre live, for eksempel liker jeg:
Lynyrd Skynyrd - Free Bird Journey - Wheel In The Sky
Je syns trækkspell er fint je, så lenge je slæpp å høre på det sjøl
|
|

Innmeldt: 13.09.2011 Innlegg: 4
Til toppen
|
Mine desiderte live favoritter er nok disse her:
Metallica - S&M Iron Maiden - Rock in Rio
Ka me ha, me ha og ka me ikkje ha
|
|

Innmeldt: 09.02.2011 Innlegg: 231
Til toppen
|
Denne faller nok litt utenom, men hvis sjangeren "Live album jeg ikke hører to ganger" fantes ville nok Gorgoroth's Black mess in Krakow stå høyt oppe gitt. Skjønner hvorfor Polen's svar på Onkel Blå holdt opptakene igjen så lenge som de gjorde :)
|
|
Innmeldt: 09.06.2011 Innlegg: 102
Til toppen
|
Hører ikke så mye på livealbum egentlig, men soleklare favoritter er:
Exit Stage Left - Rush Live and Dangerous - Thin Lizzy Unleashed In the East - Judas Priest Flight 666 - Iron Maiden Alchemy - Dire Straits The Song Remains the Same (remastered and expanded) - Led Zeppelin Made In Japan - Deep Purple Live At Leeds - The Who Live In the U.K. - Helloween The Flying Opera - Avantasia Live After Death - Iron Maiden Live - Uriah Heep
|
|

Innmeldt: 11.06.2010 Innlegg: 188
Til toppen
|
Jeg elsker ikke Live-inspillinger, ikke så mange bra, MEN jeg har ett par:
Grateful dead - At old renissance faire grounds, 1972 AC/DC - Plug Me In
|
|

Innmeldt: 06.01.2012 Innlegg: 7
Til toppen
|
Min desiderte live-favoritt er utvilsomt The Song Remains the Same av Led Zeppelin (2007 Remasteren)
|
|

Innmeldt: 19.01.2012 Innlegg: 8
Til toppen
|
Black Country Communion - Live Over Europe...sier bare KONGE (nei, kong Harald synger ikke der), men gammelkaren (60+) Glenn Hughes (Deep Purple, Black Sabbath) på vokal og bass (ellers noe annet) Sannsynligvis det beste av det beste av nyere band, og er det beste live-opptaket jeg har sett.
|
|

Innmeldt: 13.06.2012 Innlegg: 1
Til toppen
|
Led Zeppelin-How the west was won (fantastisk livesamling fra 1972 utgitt i 2001) Motörhead-No sleep 'till hammersmith (favoritt fra vortenes og sigarettenes konge Lemmy og bråkegutta i Motorhead) Kiss- Alive II (eneren er litt oppskrytt) Deep Purple-Made in Japan(ian gillan-kongen av rock-hyl) Pink Floyd-Delicate sound of thunder(man kan ikke unngå å like PF) Ramones-It's alive(punkens beste band)
|
|
Innmeldt: 14.02.2011 Innlegg: 1
Til toppen
|
Backstreet girls-let the boogie do the talkin' på dvd. På cd så er det vel Sum 41-go chuck yourself og Jokke og valentinerne-levende så lenge det varer
|
|

Innmeldt: 12.11.2012 Innlegg: 19
Til toppen
|
Linkin Park live Madison Square Garden 2011 med ''Blackout'' http://www.youtube.com/watch?v=--ebEh0cAYc
''You shoot a guy from a high speed catapult.......Right into a brick wall!'' - George Carlin (Back in Town 1996)
|
|

Innmeldt: 18.03.2012 Innlegg: 40
Til toppen
|
Njaa... er glad i live album selv, om folka kan levere.. Liker f.eks live versjonen av Kaizers "Blitzregn Baby" en originalen.. Annen fra K.O.. Live At Vega(Dvd:Viva La Vega) og Live I Oslo Spektrum 9.April 2011 det er favorittene mine.. Spesiellt Vega, fordi det er mer gamle sanger der fra Maestro og nedover. Edit;Glemte faktisk Foo Fighters med "Best Of You" Live på Wembley.. Det er en favoritt!
Fordi Geir Zahl er kul og har digg dialekt...
|
|
|
Du må være innlogget for å kunne svare på innlegg.
|
|